Sommigen lezers zullen het zich nog wel herinneren: de jaarlijkse Lions concerten in het Concertgebouw in Amsterdam. Vanuit het hele land organiseerden enthousiaste Lions de reis naar dit concert voor ouderen woonachtig in de omgeving van de eigen club. Helaas was het eind vorige eeuw niet meer mogelijk om dit concert te organiseren en viel een jaarlijks terugkerend hoogtepunt weg. Zo ook in Amersfoort.

Indachtig ons motto ‘We Serve’ gingen een aantal enthousiaste leden van Lions Club Amersfoort aan de slag om zelf een concert te organiseren. Wat klein begon, is in de loop der jaren steeds groter geworden en uitgegroeid tot een instituut in Amersfoort: het jaarlijks Lions Drie Ringen Concert. In de loop der jaren hebben vele bekende en minder bekende artiesten de ouderen in Amersfoort verwend met hun muzikale kwaliteiten. Er zijn strijkkwartetten, jazz-diva’s, pianisten en complete koren de revue gepasseerd. Sommige artiesten moesten nog aan hun muzikale carrière begonnen, sommige artiesten hadden alles al gezien en waren op afscheidstournee.  Een ding hadden ze gemeen: met hun enthousiasme wisten ze onze gasten te vermaken en werd er nog weken over nagesproken.

Het concept is eenvoudig: wij organiseren de artiest, de locatie en het vervoer. De uitvoering is dat niet. Een volle zaal met ouderen, ongeveer een kwart in rolstoel, vraagt veel van de organisatie. Gelukkig kunnen we bouwen op de steun van heel veel partners en sponsors in Amersfoort, die ons helpen om elk jaar weer een onvergetelijke zondagmiddag voor onze gasten – voornamelijk bewoners van verpleeg- en verzorgingstehuizen in Amersfoort – te verzorgen.

Op 20 april j.l. vierden wij als Lions Club Amersfoort een jubileum: het concert werd namelijk voor de 25e keer georganiseerd! Op verzoek van vele gasten hadden we speciaal voor deze gelegenheid de energieke seniorenzanger Ferry Koestering uitgenodigd.

Geheel in stijl gekleed verwarmde deze de zaal met een vlammend optreden. Vrolijke meezingers die de gasten weer
even meenam naar die goede oude tijd. Met een flinke dosis humor en een vlotte babbel vertelde Ferry leuke verhalen over de liedjes en artiesten van vroeger.

Er werd uit volle borst meegezongen en een dansje behoorde ook tot de mogelijkheden. Er werd volop ingehaakt en meegedeind. Ferry kreeg iedereen op de banken en stilzitten was onmogelijk. Ook de rolstoelen gingen in polonaise door de zaal. Met bijna 250 gasten ging het dak er af, wat een feest was het! Prachtig om te zien dat het Lions Concert nog steeds in een grote behoefte voorziet. Wij blijven hier dan ook vol enthousiasme mee door gaan. We Serve!