Lionsclub Amersfoort organiseert jaarlijks een concert voor ouderen in Amersfoort. Dit jaar, na twee jaren van aangepaste concerten door COVID-19, kon weer een ouderwets live concert plaatsvinden op de gebruikelijke locatie. Op zondag 12 juni 2022 vond het concert plaats in de Amersfoortse Bergkerk aan de Abraham Kuijperlaan.

Voor onze bijzondere gasten trad dit jaar Lizzy Ossevoort op. Lizzy is een 25-jarige zangeres, pianist en componist. Zij is afgestudeerd aan het conservatorium in Arnhem en heeft de Master Jazz afgerond op de Manhattan School of Music in New York.

Al jaren is Lizzy actief als performer, zoals bij the Voice of Holland en het Nederlands Jazz Vocalisten Concours. Lizzy heeft o.a. gewerkt met Fay Claassen, Ruben Hein, Buster Williams en Damien Sneed. Op het label van de laatste heeft ze haar debuutsingle uitgebracht in de Verenigde Staten: ‘What Christmas Really Means’.

Inmiddels heeft ze in Nederland twee singles uitbracht: ‘Little Things in Life’ en ‘What Does Freedom Mean To You?’. Binnenkort komt Lizzy’s eerste album uit.

Op 12 juni gaf zij voor onze gasten een concert met muzikale invloeden vanuit de jazz en soul. Lizzy werd daarbij begeleid op de piano door Timothy Banchet. Voor een impressie van het concert zie hieronder enkele foto’s en video’s.

We hebben het weer met veel plezier gedaan! Tot volgend jaar!