Het “DrieRingenconcert”, jaarlijks rond april door Lionsclub Amersfoort georganiseerd voor bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen in Amersfoort, kon vanwege Corona in 2020 geen doorgang vinden. Ook de editie van 2021 dreigde te gaan sneuvelen, maar er is door LC Amersfoort gekozen voor een andere aanpak dan normaal.

De normale vorm, waarbij wij zorgdragen voor het ophalen en brengen van bewoners, en waarbij wij met ca. 200 gasten samen zijn in de Bergkerk, hebben wij (al dan niet tijdelijk) verlaten. We hebben dit jaar gekozen voor een alternatieve vorm waarbij de muziek naar de huizen toe komt.

Op zondag 29 augustus heeft een aantal van veertien deelnemende huizen bezoek gehad van een aantal verschillende artiesten en muziekgroepen, waaronder o.a. een doedelzakband, het vioolduo Sabine Poiesz, Thijs Borsten & Izaline Calister en een koperblazers ensemble. Deze hebben tot groot enthousiasme meerdere kleine concerten van elk ca. 30 minuten verzorgd. De voorstellingen vonden buiten plaats of op een daarvoor geschikte plek in de deelnemende huizen, alles Corona-proof.

Hieronder verschillende foto’s en video’s  van deze “privé-concerten”.

We zijn benieuwd naar volgend jaar!