BENEFIETDINER TEN BATE VAN DE ARMEN DE POTH

Twee keer per jaar organiseert Lionsclub Amersfoort een benefietdiner ten bate van een goed doel in Amersfoort met als thema “VERRASSEND AMERSFOORT”. Leer meer van Amersfoort, van haar inwoners en maak kennis met elkaar!

LC Amersfoort nodigt u van harte uit voor het komende benefietdiner op donderdag 21 juni om 18.30 uur in het hofje De Armen de Poth.

IMG_0962 1

De Stichting De Armen de Poth is een eeuwenoude liefdadigheidsinstelling, waarvan het hoofdgebouw stamt uit het jaar 1500. De stichting heeft als doel het bieden van een bescheiden huisvesting in het hofje aan oudere minderbedeelde Amersfoorters.

Onder andere door het gebruik van steeds meer scootmobielen, moet er een nieuwe berging gebouwd worden op het terrein van de Armen de Poth. Lionsclub Amersfoort organiseert dit benefiet diner om de bouw van deze berging te helpen bekostigen.

Het diner zal plaats vinden in de 16e eeuwse “Celzusterkamer”. De drie gangen zullen bereid worden door de Lions-leden zelf. Zij verzorgen ook de bediening. Zodoende zal het grootste deel van de opbrengst van het diner ten goede komen van het project.

Één van de regenten van het college van De Armen de Poth zal een inleiding verzorgen over de stichting en het goede doel. De keynote speech, met als titel: “Wat ghy den minsten doet, wert mij gedaen”, Over Armen en Erbarmen, wordt gehouden door Drs. Wieger van de Kolk MA. Wieger is huisarts en kunsthistoricus.

De kosten voor deze bijzondere avond, inclusief drankjes, bedragen EUR 60,– per persoon. Meldt u snel aan, er zijn slechts 40 plaatsen beschikbaar.

Aanmelden:

IMG_0961IMG_0959IMG_0954