BOTER BIJ DE VISCH!

Onder leiding van chefkok Gaby de Gruil van het Bergpaviljoen in Amersfoort organiseerde Lionsclub Amersfoort op vrijdagavond 12 juni een interactieve kooksessie, waarbij samen met alle deelnemers thuis een exclusief vis-menu werd bereid. Tussen de gangen door was er aandacht voor Stichting Leergeld en werd een Visquiz met interessante weetjes gehouden.

STICHTING LEERGELD
De opbrengst van de actie komt ten goede aan de Stichting Leergeld Amersfoort. Op dit moment leven in Amersfoort ongeveer 4.500 kinderen in armoede. Zij groeien op in gezinnen met zodanig lage inkomens, dat de eerste levensbehoeften niet vanzelfsprekend kunnen worden betaald. Stichting Leergeld heeft als missie het voorkomen van sociale uitsluiting van kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen. Leergeld biedt kansen aan schoolgaande kinderen van 4 tot 18 jaar om te kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten (www.leergeldamersfoort.nl). Met deze actie wil LC  Amersfoort deze gezinnen juist in deze bijzondere tijd extra financieel ondersteunen.

Op dinsdagavond 30 juni werd aan Stichting Leergeld een bedrag van EUR 1.000,– overhandigd! De stichting zal ervoor zorgen dat de opbrengst op een heel goede manier zal worden gebruikt. Mede namens Leergeld veel dank aan allen die belangeloos hebben meegewerkt én uiteraard aan alle deelnemers!!

NB Voor een impressie van het evenement, zoals dat op 12 juni plaatsvond, zie de video’s hieronder!