Ludwig Kwintet 2
Ludwig Kwintet

Drie Ringen Concert 2015

Het is bijna zover! Het jaarlijks door LC Amersfoort georganiseerde Drie Ringen Concert. Op zondagmiddag 19 april van 15.00 tot ongeveer 16.15 uur treedt in de Amersfoortse Bergkerk (Dr. A. Kuyperlaan 2 te Amersfoort) het Ludwig Blaaskwintet op. Het Ludwig Blaaskwintet is onderdeel van het orkest “Ludwig”, zie www.ludwiglive.nl, en zij zullen een programma van licht klassieke muziek brengen.

Blaaskwintet Ludwig is een muziekgezelschap dat in 2012 is ontstaan. Een collectief van gedreven ambitieuze musici en creatieve denkers die hun sporen verdiend hebben in het culturele veld. Ludwig ontleent inspiratie aan zijn artistieke geestesvader Beethoven, wiens ondernemerschap en muzikale visie in zijn tijd een ongekende revolutie teweegbrachten. Zij zullen volgens het thema ‘Dans, ballet en een vleugje Broadway’ werken van o.a. Grieg, Strauss, Tchaikovsky en Rodgers en Hammerstein ten gehore brengen. Het belooft weer een zeer mooie middag te worden!

Sinds 1999 organiseert Lionsclub Amersfoort jaarlijks dit concert voor ouderen uit de Amersfoortse verpleeg- en verzorgingshuizen. Voor het vervoer van de ca. 200 gasten van en naar de Bergkerk wordt gezorgd door Lionsclub Amersfoort. De inschrijving is inmiddels vol, maar voor gasten die op eigen gelegenheid willen komen is er nog plek. Aanmelden kan via concert@lionsclubamersfoort.nl of 06-13075292. Deelname is kosteloos.