Tijdens het bezoek van koning Willem Alexander en zijn gezin aan Amersfoort had Lionsclub Amersfoort een plek op de route van het Koninklijk gezelschap! Op onze plek op het Oranjefestivalterrein aan het Burgemeester Brouwerplantsoen hebben wij houtovenpizza’s verkocht ten bate van en ter promotie van de Stichting Leergeld.

Het Oranjefestival is een festival waar van alles mogelijk is. Waar kunst en cultuur naast foodtrucks staan. Waar je kunt dansen en waar talenten hun kunsten vertonen. Ook Anna van Heel Holland Bakt bond haar schort om! Ook was er veel muziek. LC Amersfoort heeft samen met leerlingen van het Corderius College pizza’s aan de man gebracht en Stichting Leergeld onder de aandacht gebracht van de koninklijke familie en heel veel bezoekers van binnen en buiten Amersfoort.

Op dit moment leven in Amersfoort ongeveer 4.500 kinderen in armoede. Zij groeien op in gezinnen met zodanig lage inkomens, dat de eerste levensbehoeften niet vanzelfsprekend kunnen worden betaald. Voor deze kinderen bestaat het risico op sociale uitsluiting, omdat ze om financiële redenen niet kunnen deelnemen aan activiteiten op school en daarbuiten. Geen schoolreisje, geen fiets voor naar school… ze staan vaak letterlijk aan de zijlijn.

Stichting Leergeld Amersfoort zet zich in voor schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar. Ouders of verzorgers van deze kinderen kunnen een beroep doen op Leergeld.

Zie ook het bericht van Leergeld op haar website; Koningsdag 2019