DRIE RINGEN CONCERT 2019

Lionsclub Amersfoort organiseert jaarlijks voor ouderen uit Amersfoort het Drie Ringen Concert. Ook dit jaar weer, en wel op zondagmiddag 7 april. Het concert vond zoals vanouds plaats in de Amersfoortse Bergkerk aan de Abraham Kuijperlaan nr. 2.

Voor circa 180 Amersfoortse Ouderen trad op het Amersfoortse koor Fluente Sono. Fluente Sono is enkele jaren geleden opgericht en heeft momenteel 23 leden. Het koor wordt aangevoerd door dirigent Arpad Schermann. In het repertoire van Fluente Sono klinken vaak de vier seizoenen en liefde voor de natuur door. Met veel plezier zingen zij eeuwenoude hymnes en volksmuziek uit diverse landen, in vele talen. Ook kennen ze hun klassiekers: Mozart, Schubert, Mendelssohn-Bartholdy, maar ook de eigentijdse componist Ola Gjeilo. Daarnaast zingen ze enkele lichtere stukken uit het pop- en filmgenre. Het koor zingt altijd a capella, dus zonder muzikale begeleiding.

Voor een impressie van het concert hierbij enkele foto’s en een tweetal links naar video’s van het optreden van Fluente Sono.

DrieRingenConcert – 1

DrieRingenConcert – 2

Wilt u volgend jaar het Drieringenconcert als onze gast bijwonen, dan kunt u e-mailen naar concert@lionsclubamersfoort.nl. U bent hartelijk welkom, eventueel samen met uw mantelzorger. Als u in Amersfoort-Zuid woont bestaat een mogelijkheid dat u thuis wordt opgehaald. Geef dat dan door bij uw aanmelding. Er zijn voor u geen kosten aan verbonden. Als u in één van de Amersfoortse verpleeg- of verzorgingshuizen woont, hoeft u nog niets te doen: u wordt als het goed is via het huis waar u woont benaderd.