Activiteiten

Lions Club Amersfoort zet zich met name in voor de Amersfoortse samenleving. In de afgelopen jaren hebben wij uiteenlopende instellingen en projecten in onze directe omgeving, maar ook in het buitenland gesteund.

Jaarlijks organiseren wij onder meer de volgende terugkerende activiteiten:

• Wijnactie – verkoop van diverse wijnen via onze webshop waarvan de opbrengst bestemd is voor diverse goede doelen in Amersfoort e.o. en het buitenland
  • Drie Ringen Concert – een concert speciaal voor minder- en invaliden uit alle zorginstellingen van Amersfoort.
  • Houthakdag – haardhout hakken en verkopen

Ook organiseren wij eenmalige acties. Een van die acties was een benefietveiling in De Observant ten behoeve van (de verbouwing van) De Onthaasting. Meer informatie vindt u hier.

Een van de grootste acties van de Lions Club Amersfoort was de actie ‘Families voor Families’, die EUR 70.000,– heeft opgeleverd voor het Meander Medisch Centrum. Het vergaarde geld is bij de bouw gebruikt voor de inrichting van tien familiekamers. In die familiekamers kunnen familieleden van ernstig zieke patiënten even rustig bijkomen.