Drie Ringen Concert 2017

Op zondagmiddag 2 april trad in de Amersfoortse Bergkerk Michiel Borstlap op voor meer dan 180 speciale gasten. Sinds 1999 organiseert Lionsclub Amersfoort jaarlijks een concert voor ouderen, o.m. uit de Amersfoortse verpleeg- en verzorgingshuizen. Voor het vervoer van onze gasten van en naar de Bergkerk zorgen wij, geholpen door verschillende vrijwilligers, waaronder chauffeurs van rolstoelbussen.

Michiel Borstlap heeft meer dan 25 jaar ervaring in het vak en met optredens in meer dan vijfenzestig landen is Michiel (Den Haag, 5 augustus 1966) zonder twijfel één van Nederlands beste en meest veelzijdige pianisten. Hij waagt zich net zo makkelijk aan jazz standards als aan popsongs, filmmuziek of klassieke stukken.

Michiel Borstlap in BergkerkIMG_7229 IMG_7228

Nadat Borstlap op vierjarige leeftijd voor het eerst een piano hoorde, droomde hij van een carrière in de muziek. Met een aangeboren talent (zijn vader was componist, zijn moeder klassiek getraind pianist) had hij hiervoor alles in huis. In 1992 studeerde hij summa cum laude af aan het conservatorium en in 1996 won hij de felbegeerde Thelonious Monk Award. Er volgden samenwerkingen met o.a. Herbie Hancock en Gino Vanelli.

In de Bergkerk bracht Michiel werken van zijn nieuwe album Velvet ten gehore, maar ook oude hits als Levantine, Hallelujah, All of Me, Ain’t Nobody.

Het was weer een zeer mooie middag! Tot volgend jaar!