Veelgestelde vragen

Wat is Terminus De Onthaasting?

Lunchroom De Onthaasting in Amersfoort wordt al dertien jaar succesvol gerund door mensen met een verstandelijke beperking. Zij vinden in deze bijzondere horecazaak niet alleen hun dagbesteding, maar ook een geweldige plek om zich te ontwikkelen. Van het ontvangen van gasten tot de afwas en van het koken tot de bediening.

Wat is Amerpoort?

Amerpoort werkt samen aan een goed leven voor mensen met een verstandelijke beperking. Zij begeleidt haar cliënten bij wonen, werken, dagbesteding, logeren en vrije tijd. Zij hebben een gevarieerd aanbod van diensten op vele locaties. Amerpoort ondersteunt ruim 2300 mensen met een verstandelijke beperking in de provincies Utrecht en Flevoland en in ’t Gooi: van jong tot oud en van licht tot ernstig meervoudig beperkt.

Wat is de relatie tussen Terminus De Onthaasting en Amerpoort?

Stichting Terminus De Onthaasting is eigenaar van het restaurant en verzorgt de exploitatie van deze bijzondere horecagelegenheid. De medewerkers van De Onthaasting zijn cliënten van Amerpoort. De medewerkers van Amerpoort zorgen op hun beurt voor de begeleiding van de cliënten.

Wat is de Lionsclub Amersfoort?

Lionsclubs zijn hechte vriendenclubs met aantoonbare resultaten en alom gewaardeerd maatwerk. Lionsclub Amersfoort, kortweg LC Amersfoort, bestaat uit een veertigtal enthousiaste mannen die zich inzetten voor de samenleving, door middel van fondsenwerving, maar ook door middel van het organiseren van en behulpzaam zijn bij eigen activiteiten en evenementen, alsmede die van andere maatschappelijke organisaties.

Waarom financiert Terminus De Onthaasting de verbouwing niet zelf?

Stichting De Onthaasting is afhankelijk van giften en donaties van derden. Amerpoort levert een bijdrage middels de medewerkers die de cliënten van De Onthaasting begeleiden. De stichting heeft een gezonde exploitatie. Om zowel de exploitatie gezond te houden, als de verbouwing te kunnen financieren, is extra geld nodig. Vandaar dat De Onthaasting een beroep doet op de Lionsclub Amersfoort voor organiseren van deze benefietveiling.

Komen alle opbrengsten van de veiling ten goede aan De Onthaasting?

Ja, alle opbrengsten van de veiling komen ten goede aan De Onthaasting.

Waarom is er een ticketprijs van € 30 van toepassing?

Hiermee worden de kosten van diner en drank, alsmede andere overhead kosten gedekt. De opbrengst van de veiling is dan netto en komt volledig ten goede aan de onthaasting.

Is het een officiële veiling?

Ja, de veiling wordt uitgevoerd door veilingmeester Koen Samson van Bonhams onder toeziend oog van de notaris.

Is het verplicht om te bieden tijdens de veiling?

Doelstelling is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor De Onthaasting door middel van de organisatie van de veiling. U bent dus niet verplicht om te bieden, maar dat is uiteindelijk wel het doel van de avond.